Assessment

Purpose (Question/scenario)

  • I have to fill out a field note - what should I write?
  • I don't think I am capable of assessing a learner on my own
  • I am not sure my learner is progressing appropriately

Objectives

  • Understanding the role of assessments of learning and for learning (includes coaching and an individual learner's progression)
  • Differentiating between low and high stakes assessment
  • Drawing on own experience with previous learners +/- guidance from program milestones/Entrustable Professional Activities (EPA)s
  • Confidence in your own expertise as a teacher

Évaluation

But (Question/scénario)

  • Je dois remplir une feuille de route : qu’est-ce que je dois écrire ?
  • Je ne pense pas être capable d’évaluer un apprenant par moi-même.
  • Je ne suis pas certaine que mon apprenant progresse comme il le devrait.

Objectifs

  • Comprendre le rôle des évaluations des acquis pour l’apprentissage (avec accompagnement et portrait de la progression de l’apprenant)
  • Différencier une évaluation à grands enjeux d’une évaluation sans enjeu
  • Tirer parti de votre expérience personnelle avec d’anciens apprenants, avec ou sans l’encadrement d’un programme divisé en jalon/d’activités professionnelles confiables (APC)
  • Renforcer votre confiance en votre expertise d’enseignant

Viewed 1,776 times